Kriterier for deltagelse i kvalifiseringsturnering til NM-finalen for lag

Følgende kriterier er sendt til UTV (utvalget for turneringsvirksomhet) og er godkjent av dette:

«Det arrangeres en uttaksturnering lørdag 28.mars.

Tre par tas ut med amerikansk uttak, dog skal begge klubber være representert med minst ett par i finalen.

For å kunne delta i uttaksturneringen må man ha en naturlig tilknytning til en av klubbene og spille der aktivt:

Enten ha spilt en tredjedel av klubbkveldene (åtte) i 2020 før turneringen eller spilt i/for klubben med en viss regelmessighet de siste årene.

Dersom én av spillerne i paret var aktivt medlem ved søknadstidspunktet kan han ta med seg en makker han har et etablert makkerskap med i SM/KM/NM++ selv om makkeren ikke var medlem ved søknadstidspunktet dersom kravet om spilling i klubben blir/er oppfylt.

Klubbstyrene godkjenner parene før turneringen og kan gi dispensasjon fra kravene dersom spesielle forhold tilsier det.

De uttatte parene forplikter seg til å spille regelmessig i klubben fram til finalen.»

Spillerne må selvsagt også være medlemmer i klubbene når turneringen avvikles.